Sunday, September 18, 2005

How many times a week do you do ___?

How many times a week do you do ____? (Berapa kali seminggu anda _____?)

For example:
Berapa kali seminggu anda membaca koran? (koran = newspaper)
Saya membaca koran empat kali seminggu (I read the newspaper 4 times a week)

Other answers to 'berapa kali seminggu anda ___?' other than stating how many times a week one does that activity includes:
tidak pernah - never
tidak setiap minggu - not every week
tidak setiap hari - not every day
setiap hari - every day

For example:
Berapa kali seminggu anda berenang di kolam renang? (How many times a week do you swim per week at the swimming pool?)
Saya tidak pernah berenang di kolam renang (I never swim at the swimming pool)

Berapa kali seminggu anda bermain bola basket?
Saya tidak setiap minggu bermain bola basket. (I don't swim at the swimming pool every week)

Berapa kali seminggu anda bermain piano?
Saya tidak setiap hari bermain piano. (I don't play the piano every day)

Berapa kali seminggu anda mendengarkan musik?
Saya setiap hari mendengarkan musik. (I listen to music every day)

This is also an alternative answer:
Berapa kali seminggu adik anda berlari? (How many times a week does your little sibling jog/run?)
Adik saya belari pada akhir minggu. (My little sibling jogs/runs on the weekends)

No comments: